tisdag 23 juni 2009

BVC idag!

Meja och jag åkte på återbesök för hörselkontrollen. Allt var bra (som vi visste), men att Meja tyckte det var tråkigt i slutet att lyssna efter pip och ville då inte koncentrera sig så mycket.
I går fick Meja ett bett (eller nåt) på höften. Lika stort som min handflata. Kollade med sköterskan vi var hos och hon sa att pröva med alsolsprit och hydrocortison ett par dagar. Går det inte bort kan det vara fästingbett och då ev borelia.
Jag tror mest på blinning eller mygga men vi får se.

På torsdag ska jag och Meja till det nya dagiset för att hälsa på lite. Så att hon är lite förberedd på vad som väntar i augusti då hon ska byta.

I går skulle en kompis ringa så skulle vi bestämma träff på stan, men nej, inte ringde hon. Hoppas att hon ringer idag annars får väl jag ringa. Väntar iallafall till runt elva.

Idag tvättar jag täcken och kuddar. Börjar med mejas så att det är torrt när hon ska lägga sig. Ska hänga det ute, men är det fortfarande fuktigt har vi ju torkskåp.

Nästa vecka är det dags för koll i gen hos BM. Tyvärr får jag en annan BM för min är på semester, men det blir nog bra ändå. Har fått en tid till "min" BM i v. 40 om den lilla inte kommit då.

Nu är iallafall nästan allt inhandlat. Ska bara köpa ett startset kläder, täcke kudde, sängkläder, nått liknande till vagnen, inotyolsalva och lite sånt.
Blöjor etc har vi hemma, nu är det ju inte så långt kvar och vi längtar, framförallt Meja!!

KRAAAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar