söndag 7 juni 2009

Fy skäms på mig!

Jag har inte röstat idag, jag har absolut noll koll och får helt enkelt acceptera det som kommer att hända. Det enda jag röstar på är riksdagsvalet som också känns viktigast för mig.

I går hade vi ett litet kalas för Meja. Vädret var fint så vi kunde sitta ute och fika. Hon fick bla. en cykel men vi måste fixa stödhjulen så att det går att cykla ordentligt.
Stefans "kära" yngsta storasyster är alltid en som kommer för sent. Vi hade sagt två men de skulle komma senare för att hinna med att äta. Hennes söner som blir fyra i januari får mat fortfarande var fjärde timma.... Iallafall...
Halv tre kom dem. Då skulle vi äta tårta. men så kommer hon med mat från Burger King till sönerna som de var tvugna att äta innan vi kunde äta tårtorna, som nästan smälte. Att man ALLTID ska anpassa sig efter hennes familj även när det inte gäller dem!!??

När farmor och farfar sen skulle åka, ville Meja fälja med hem. Vi sa ok eftersom Stefan ändå skulle till Åtvidaberg på fotboll idag och kan ju ta henne på hemvägen. När de skulle åka började hon gråta hysteriskt och sen på kvällen när hon skulle sova ville hon ha napp och började gråta hysteriskt igen. Ända gången hon frågat efternappen, men det kan ju bero på att hon inte var hemma...

Sen, som vanligt har jag hört skitsnack om mig. Om jag säger så här; N har sagt saker om oss till L som L sedan sagt till oss som jag också tror stämmer att N sagt. Men på senare tid har vi umgåtts en hel del med N och vi misstänker att L blivit lite svartsjuk/avundsjuk. Och ja, L har haft vissa psykiska problem förr.
Iallafall... För några dagar sen sa L att N har sagt att jag har ingen anledning att sluta jobba nu på fredag istället för sista juni (som det först var tänkt) eftersom jag är inte sjuk, "bara" gravid...
Plus att L själv sa till Stefan att hon inte alls är avunsjuk på att vi ska ha en liten, medans hon samtidigt skriver på hennes Facebook att hon älskade att hålla en av hennes vänners nyfödda.. Rörigt jag vet, men hänger ni med? Helt plötsligt är hon himla negativ och helt annorlunda mot oss, vi som varit tätare än tätast och det känns faktiskt stelt att hälsa på L..
Så vem ska man lita på? L eller N? Vi har bestämt oss att skita i allt men samtidigt kan man inte låta bli att tänka på det..
Misstänker även att L testar oss och därför hittat på det är sista som N skulle ha sagt om mig...... Men, men.. får se vad som händer med tiden...

Snart kommer Meja och Stefan hem, har verkligen saknat Meja och jag tror jag skrivit förr, det är inte lika "skönt" att vara barnledig längre...

Ja, så i morgon börjar jag på min sista vecka, både skönt och tråkigt.. Kommer älska att inte ha lika ont i ryggen, har ju ändå foglossning, men jag kommer sakna att ha ett jobb att gå till och folk att prata med...

Nej, ska ringa min mamma. Min lillebror har ju kommit hem från 100 dagars jorden runt resa.

KRAAM

1 kommentar:

  1. Irriterande när det blir så där mellan vännerna :(
    Det bästa är nog att bara stänga öronen, men o det blir värre så får man kanske konfrontera dem om man verkligen vill veta.

    Kram på er!

    SvaraRadera