måndag 6 juli 2009

Härliga regn!

Ja, jag tycker faktiskt att det är skönt! Äntligen orkar kroppen av att pyssla lite mer här hemma utan att drypa av svett. I natt som jag till och med med täcke!! SÅÅÅÅ UNDERBART MYSIGT!!
Enda negativa är att dynorna ute är totalt dygnsura, glömde plocka in dem i går kväll.. Nu tänker jag så här, de kan inte bli blötare än vad de är så det får vara. Tar jag in dem nu kommer det bli ett blött spår till torkskåpet, ska göra det senare iallafall. De kan ju faktiskt mögla.

I går var vi i Åtvidaberg. Vi stannade först till i Linköping på IKEA för att köpa två kuddar 12:- st som jag skulle använda som stoppning till en ammningskudde jag skulle sy. Sen hämtade vi Meja hos faster Carola.
Stefan skulle se på fotboll - ÅFF-Vasalund (5-0). Undertiden var jag och Meja hos farmor och farfar. Jag sydde mig faktiskt en ammningskudde som blev helt okej. Den kostade ju bara 24:- istället för att köpa en för minst 300:-

Vet inte vad man ska hitta på. Skulle behöva plocka iordning lite så att man kan dammsuga och så... Har inte blivit ett dugg sånt i denna värme som varit..

Nu är man inne i v. 37 och går in i v. 38 på torsdag. Allt är fixat;
  • Combi bil
  • Barnvagn
  • Pumpat hjul till barnvagn
  • Alla inköp
  • BB-väska till bebisen
  • Min BB-väska
På lördag är det en marken i Horn som vi alltid åker till. Blir att ta med sig allt ifall att. Bebisen kan ju faktiskt bestämma sig för att komma när som nu.
På fredag har jag en koll hos BM igen och även en den 20 juli om inte bebisen har kommit. Vi får se hur det blir... Det är iallafall spännande och Meja längtar som en galning!

Tror det var allt för nu. Ha det bra så länge!!

KRAAAM

1 kommentar:

  1. Oj, vad jobbigt att dynorna blev blöta. Här har vi aldrig dynorna ute om vi inte använder dem. Tar alltid in dem eftersom vi inte vill att de ska bli förstörda.

    Spännande nu när det börjar närma sig. Är ju en aning nyfiken vad det blir för nåt :P

    SvaraRadera