fredag 18 september 2009

Freeedag!!

Det är såå skönt med fredagar, älskar dem.

De senaste fyra, fem dagarna har snälla Lucas sovit hela nätter. Idag gick till och med jag upp före honom!! Men han vill alltid ha en flaska innan han sover och sen "myssuga" innan han somnar.

I morgon blir det grill hos ett par vänner. Bäst att passa på medans vädret tillåter det.

Jag såg första programmet av Superstars på trean och tyckte det var bra och bestämde mig för att föja det. Men oj, lustigt nog har jag fastnat för Idol! Så hejdå till Superstars.
Ett annat programm jag ger tummen upp är Nöjespokalen på femman!
Den 27:e börjar också Hål i väggen som jag och Meja tycker är kul att se.

Jag följer Förlossningskliniken på fyran. Idag var det en bebis som föddes med urinblåsan utanför, naveln satt längre ner än vanligt, klitoris var delad och benen var utvirdna och jag vet inte vad.
Tur att man har fått helt friska bebisar!!

Nu till annat.
Har en brevvän som jag träffade när Meja var nyfödd. Satte in en annons i en föräldratidning.
Då var hon (jag kallar henne A här) gravid men miste barnet. De har även begravt en flicka och har haft flertalet missfall. Med andra ord cystor och väldigt svårt att bli gravid och att beålla ett foster
Hon har även andra "kroppsliga skador", kroniska, som man inte kan göra nåt åt, arbetskador, slitskador etc.
Detta har såklart tärt på deras förhållande och för ett tag sen berättade hon att hennes kille G hade slagit henne. Om anmälde det så han har fått sitt straff. Hon valde att behålla honom ändå. Vilket jag på ett fint sätt försökte avråda henne ifrån.
Hennes mamma har varit sjuk så för några månader sen flyttade hon närmre sin mamma.
A har alltid varit snabb att svara på mina brev eller SMS men nu börjar jag bli orolig för hon har inte svarat på ett bra tag.
Sist jag fick brev, misstänkte hon att hon var gravid.
Så nu är jag orolig att nåt har hänt igen. Antinge G eller ev missfall eller nåt.
Vi är nära vänner, även att vi aldrig träffats eller pratat med varandra, vi vet näst intill allt om varandra... Hoppas bara att hon mår bra...

Det var väl allt för nu. Lucas sover ute och snart får jag besök hoppas jag.
Det blir handling sen. Fick ju två barnbidrag, flerbarnstillägg och Stefans pengar för föräldraledigheten.

KRAAAM

Tänker så mycket på dig A, är orolig och hoppas att allt är bra... Hör av dig snart snälla..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar