fredag 11 september 2009

Packnings dags!!

I dag ska vi börja packa!! Som det är nu får vi nyckeln redan runt 21 september!!
Stefan har ju tagit ut två pappadagar och Meja är hos farmor och farfar så det blir arbete idag. Förhoppningsvis kan jag hjälpa till en hel del utan att Lucas vill ha tutte hela tiden.
Men innan vi börjar ska vi till BVC kl 13:00. Kan ju bli rätt svettigt med packning!

Vi satte ut spisen igen på Tradera och även på Blocket. På Tradera har vi fått ett bud på 1580:- men inget från Blocket. Vi satte även ut den rosa scootern och har ett bud på den på 300:- och det är väl ett acceptabelt pris antar jag.
Vi har sorterat ut mejas bebiskläder och har tre högar. 50/56 högen får vi vänta med till våren för det är en del sommarkläder i den. 60/62 högen och 74/80 högen ska ut på Tradera. Det är rätt stora högar så jag hoppas på 500:- högen. Men vi måste inhandla kartonger eller nåt så vi kan skicka kläderna.

Ulrika i går då. Knökfullt med folk!! Stefan fick gå tillbaka med vagnen så fick Lucas vara i bärselen. Han trivdes så bra iden så han sov, men fasen vad folk glor och flinar och vänder på huvudet bara för att få en titt på honom. Vilket nyfiket folk det finns!

Nej nu ska jag sluta!!

KRAAAM

2 kommentarer:

  1. Tänk på att man inte får ha en vara ute på andra sajter som du har den på Tradera. Har auktionen redan börjat kan du inte sälja den till någon annan i alla fall för då begår du ett kontraktsbrott = Olagligt. Du kan även bli avstängd från Tradera om de upptäcker det eller om någon annan upptäcker det och meddelar dem.

    Vill även tipsa om "pollymailers" eller "mailingbags" (Finns att köpa på Tradera) de är helt suveräna att packa i och väger inget så det blir ingen extra vikt för paketet. Jag använder bara sådana när jag skickar saker. Finns i massor av storlekar.

    Lycka till med flytten!

    SvaraRadera
  2. Oj oj. Ska ta bort den, tur är har ingen ringt.
    Jag har packat kläderna hårt i påsar och satt mig på dem för att få bort luften. har en kompis som gjort så och som var accepterat men tack för tipset!!

    SvaraRadera