tisdag 28 april 2009

TRÖÖÖÖTT!!!

Somnade tidigt i går och var pigg i morse, men vad hjälpte det??

På grund av att vi hade catering till en begravning så fick jag stå och servera mat. Direkt när vi öppnade vid elva kom det ettt stoooort gäng gäster, annars brukar det droppa in då och då. Det var ju bara jag som servera och en annan tog betalt, hade vi en hel del att göra.
Kockarna, när de hade lagat färdig "vår" mat, var ju tvugna att fortsätta direkt med den andra maten, redan då blev massor av disk som de andra fick ta hand om.

Det var sen lungt en stund efter restaurangen stängde, men vi märkte att disken inte blev helt ren... Han som har hand om potatisskalningen började fördiska, men vad gjorde det när allt hopade i diskrummet??
Jag ringde till "disk killen" som sa att det verkar som att att nått pajat och inte ger maskinen diskmedel. Potatisskalaren fortsatte då av någon anledning att diska i maskinen efter vi avbrutit, kanske för att fördiska men vi är ju ändå tvugna att diska allt i morn bitti.

Iallafal, han är världens långsammaste och efter vi städat bänkar fanns det ju inget mer att göra så vi satte oss ner och hur trött blir man inte då? Jag som ska börja städa golvet vid tre när alla gått. Han var färdig kvart i fyra!!!
Då sket jag i golvet, får ta det i morn.

En sak jag undrar är; Vart kommer min trötthet ifrån?? Jag är snart "bara" i v. 28. Vart jag så här trött med Meja?? Mitt blodvärde var ju bra sist...

Iallafall... Diskmaskin killen kommer vid åtta i morn. Förhoppningsvis tar det inte så lång tid att laga så att vi kan få undan disken fortcoh att jag kan ta golvet i morn bitti.. Blir tyvärr stressigt att ta golvet i morn vid tre för jag måste springa in till centrum för att ladda busskortet så att jag kan hämta
eja på dagis i morn. Stefan ska jobba över för de har "grov soptömming" i morn. Alltså, hyresgästerna kan komma och kasta stora saker för att slippa åka till nån återvinningsstation.

Det blev en lång blogg om en dag, men nu är jag färdig!!

Ha en bra kväll alla som läsermin blogg!

KRAMAR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar