söndag 11 januari 2009

Halloj i stugan!!

Helgen är över, men vi ska få besök idag. Mina föräldrar är i skrivande stund på väg hit. Det ska bli trevligt. Det är inte ofta de är hos oss. De har annars stugan att tänka på på helgerna och när det är jakt förstås.

Vill inte skriva förmycket om det här men nu har vi varit för snälla och blundat för skitsnack för länge och har därför tackat adjö till de "vänner" vi en gång hade här i Motala. Har hört på omvägar att de har sagt en hel del skitsaker om oss, vi blundade för det för vi hade ju bara dem att umgås med. Nu ska vi istället tänka på oss och skaffa oss riktiga och vuxna vänner, bla en familj som bor ett kvarter från oss.
Stefan träffar pappan en hel del inom jobbet och de vill gärna börja umgås med oss. Sen har Stefan en trevlig ex arbetskamrat som vill att vi ska hälsa på.

Annars? Jo vi har bytt rum med Meja. Det var ett tag sen men jag har inte berättat det här. Vi ville att Meja skulle ha det största rummet och om hon får ett syskon är det meningen att de ska dela rum. Vi trivs sådant i denna lägenhet och en fyra här kostar för mycket.
Meja har nu TV i sitt rum. Vi kunde inte ta med den in i vårt nya rum som är trångt men funkar för oss.

På tisdag är det dags för mammografi, lite spännande men kommer säkert göra dubbelt så ont på mig med tanke på att jag redan har ont i dem...
Sen efter det, som säkert är ett bra resultat, är det bara att vänta på ev besked om bröstförminskning, DET om nåt är lite skrämmande eftersom de enda gången jag varit på sjukan nersövd var när de gjorde skrapningen efter missfallet... och att det är en rätt stor operation.. Men jag hoppas och längtar!!

Nej nu får det nog vara nog.. De är nog här om en halvtimma eller så!

Puss och kram!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar