onsdag 21 januari 2009

Lite trött idag med!

Meja ville gå upp redan 06:15 idag.. Fast jag är inte lika trött idag som igår.. Kanske beror det på att jag la mig rätt tidigt, runt 22:10 typ..

All denna blask... Varför?? Såg på uteplatesn nyss att vi har tre hål i gräsmattan som är vattenfyllda! De är precis efter plattorna tar slut och är typ 30 cm i diameter.. Tror att hyresgästerna innan ev hade nån buske eller liknande planterad där.. Kanske får vi göra det samma eller fylla upp dem i vår..
Det blir iallafall mycket att göra i vår, en stor rabbatt ska grävas, det ska sås och planteras, jag vill ha syrener och magnoliabuskar och rosor.. Underbart! Får se bara hur mycket jag klarar av.. Annars får Stefan gräva och sånt så får jag sitta i en stol och peka (tihi)!!!

Har beställt lite frön från www.odla.se, problemet är bara att de inte har kommit än.. Såg på mion order att det kunde dröja 5 dagar, mer under högsäsong.. Men det är väl inte frö högsäsong än???

Annars idag då?? Vet inte.. Skulle vilja ha besök eller åka väg nånstans.. Men alla jobbar och tyvärr kostar det en hel del att åka buss... man skulle haft körkort....
Kom till mig nån!!!
Annars får jag försöka hitta på något..

Det blir latmans mat idag, som är rätt gott ändå - Köttfärssås på burk och spagetti (riktig). När jag är gravid fungerar inte hjärnan med att tänka ut mat.. Det var likadant med när jag väntade Meja..

Nej ska se sista på "Vakna med the Voice", Olle Waller är med och prata sex!!! KUUUL!! Efter det blir det att se "Top Model" som jag spelat in (BESATT)!!

Ajökens!!

3 kommentarer:

  1. gött o höra att fler har morgonpigga barn :-)

    SvaraRadera
  2. Inget kul att behöva jaga upp den tiden när man inte har någon tid att passa. Själva är vi ganska bortskämda med barn som kan sova lääääänge. Om de inte ska till skola/dagis så har jag nog inte varit med om att gå upp föra 7.30 speciellt många ggr. Förutom när de var nyfödda förstås. Fast då sov de å andra sidan hela nätterns i atället. Du får lägga dig och vila på dagen. 8om Meja sover middag förstås eller är på dagis)

    SvaraRadera