måndag 11 maj 2009

Hemma idag..

I går innan Meja skulle lägga sig tog vi tempen. Hon har feber igen.. och är jätte snorig/täppt och hostar..
I bästa fall är jag tillbaka på jobbet på onsdag..

När jag ringde chefen och berättade att jag skulle vara hemma, passade jag på att fråga hur mycket jag förlorar i inkomst att börja vid 8-9 till 16 istället för 7.... Inget kul svar... 25% mindre och då har jag inte en riktig lön.. Har bara 16000 brutto, så jag vet inte hur jag ska göra.. F-kassan godkänner gärna inte havandeskapspenning innan v.32... Men vi får tänka lite så får vi se.. Jobbar ju bara juni ut....

Tack gode så blev det uppehåll i regnet i går så vi kunde grilla det var såååå gott!!

Sen blev det en sväng till Skänninge för att titta på en bytesbil, Volvo 745. Men nej, inte den bilen inte.. TOTALT NERGÅNGEN och vår SAAB funkar ju faktiskt okej... Det enda fina med volvon var att han hade satt in dvd i nackstödet, men nej.. Inte en sån bil när vi ska ha en liten..

Får se vad jag och Meja hittar på idag. Hon är ju pigg så börjar det inte regna så kanske vi går ut en sväng..

KRAAAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar