söndag 10 maj 2009

JÄKLA SMHI!!

I morse var jag inne på SMHI som visade sooool hela dagen. När jag sen var ute och tog morgon ciggen (jag vet fy på mig), så såg jag molnen komma...
Gick in på SMHI som helt plötsligt hade ändrat och nu (kanske) ska det inte bli sol förns vid 12 tiden..
Vi som planerat att klippa gräset (som växt massor efter gödning och rikligt med regn) och i går kväll la vi fram lite kött och flinta för att grilla till lunch... Skulle äta ute.. Får se vad det blir med den saken...

I fredags fick Grållan stygnen borttagna och vi tänkte att äntligen kan hon få komma ut och gå utan sele och koppel..
I går släppte vi henne men får granne öppnade altandörren och fräste på henne... Vi som är nyinflyttade och igentligen gillar våra grannar, franförallt gubben, blev besvikna och vi vill inte skapa osämja så tyvärr kissen, du får vara ute med sele och koppel ändå....

Ev. ska min arbetskamrat och hans tjej få kattungar. Om det blir så, så skulle vi få en. Honan är långhårig. Hanen (om det är den de tror) är stor som ett hus och är svart och vit. Stefan är inte så sugen (eller han låtsas som det) men jag har redan lovat Meja.. Tihi.. ja, det är fult men då kan inte Stefan säga nej TIHI!!

Får nu se vart dagen för oss idag med det jäkla regnet. Tyvärr är Meja JÄTTE snorig och haer inga passande regnkläder..
Så håller regnet i sig får vi tyvärr vara inne heeela dagen....

KRAM alla och hoppas att det är sol nånstans i Sverige...

1 kommentar: