fredag 1 maj 2009

Lite sorg..

I går, valborgsmässoafton, år 2002 dog min kära mormor i sömnen och just gårdagen var bland de första valborgarna efter det som jag tänkte på henne. Hon var inte sjuk utan bara somnade in. Tänkte på min stackars morfar som vaknade på morgonen och inte kunde väcka sin fru... Hemskt..
Men ja.. Jag har sörjt färdigt och alla har gått vidare, men visst saknar jag henne, merän jag saknar farmor och min dumme farfar bryr jag mig inte om.
Nog om det!

Idag har vi varit på marken i Godegård utanför Motala. Lite tradition med Stefans föräldrar. Denna gången följde även Carola med.
Meja fick strumpor och två par foppa-tofflor (lilla och röda) av Carola.
Vi köpte henne ett par lila solglasögon, som Meja valde själv och sen ett halsband med Nalle Puh. Stefan köpte sig strumpor och en plånbok, sen köpte vi tre påsar naturgodis för 75:-, Cashewnötter, pistagenötter och bacon chips. Sen köpte vi även den gamla hederliga brödpåsen, 5 för hundra och sen 10 kilo potaqtis för 3 kronor kilot.
Vi åt sen på restaurangen och sen sa vi hejdå till Meja som ska vara hos Carola till söndag. Vi skulle ju igentligen åkt på hotellweekend men avbokade det.

Sen åkte vi till Motala båtvarv, där de har båtutställning idag. Har ju en kompis som är mekaniker där som tog oss på två turer i två olika båtar HÄÄÄÄÄRLIGT!! Det skumpade lite så bebisen är nnog likte illamående *ler*.

Snart ska vi åka till MAXI och inhandla lite grill tillbehör. GÖTT!!!

Trevlig första maj alla!!!

KRAAAM!!

Ps. Är redan i v. 28+1!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar