fredag 20 februari 2009

Äntligen fredag!!

Det blir att städa sen när Stefan kommit hem från jobbet. Ska få besök i morn av goda vänner. De kommer rätt tidigt så jag ska göra en supergod ananaspaj ikväll.

Meja är snorig men som tur är, hostar inget. Själv så är min mage i uppror, jag har inte ont eller så men av nån anledning så har jag fått diaré (Ursäkta att jag är äcklig och berättar...), men det är ju mina hotmoner som är i gungning så jag får stå ut. Det bästa är ju att jag behöver inte springa på toa hela tiden!

Som sagt, mina hormoner... Såg ett sammandrag från "Stockholm Horse Show", tror det var igår.. Det var kanske tio åringar som red på shetlandsponnyer med ett indian/cowboy tema, vet inte varför men tårarna började rinna som hundan.. Kanske tyckte jag det var gulligt eller nåt??

Gårdagens "Unga mödrar" var jätte sorligt... Mycket att berätta om ni inte följt det men det finns en som heter Nadja som har leukumi, som vill skaffa barn med sin nya pojkvän ett syskon till tidigare sonen. Hon började med svagare medicin och hon blev gravid. När de gjorde ett 3D UL i v-17 såg dem att bebisen hade en grav missbildning på urinröret som gjorde att bebisen skulle ha väldigt svårt att klara av en födsel. De valde en abort och hon fick föda ut bebisen som levde i 3 timmar 27 minuter. De visade bilder när storebror höll sin lillebror och sa; Jag visste inte att han skulle vara så söt.
De visade även bilder från begravningen.
Sist jag bölade så mycket var nog när vi fick missfallet. Tur var, var Meja på sitt rum så hon såg mig aldrig gråta.
Nadja är den bästa av de unga mödrarna tycker jag väldigt vuxen för att vara 21 och sonen är väldigt bra uppfostrad etc. Hoppas det lyckas för henne senare..

Nej, ska se det alpina nu, är snart dags att laga mat också. Blir lätt lagat, pommes och korv.

KRAMAR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar