tisdag 3 februari 2009

Hej igen!!

Har halv possitiva saker att berätta!!!

Stefan ringde förut och sa att han hade pratat med chefen för Återvinningen (En ideel förening, second hand).
Chefen hade tagit över en restaurang i Stefans "område". han har ett till företag utanför Motala som håller på med diverse paketering. Jag har hjälp till där ett par gånger men kan tyvärr inte få anställning pga att jag är frisk.
De anställer bara "rehab personer".

Men iallafall, han sa till Stefan att jag skulle kolla upp vilket ekonomiskt stöd jag är berätigad till. Jag gjorde det (särskilt anställningsstöd), sedan ringde jag till honom. Han lät possitiv och skulle ringa upp min handläggare. Jag skulle ringa honom måndag eller tisdag så får vi se, hoppas det går att ordna, så har jag något att göra och får lite mer pengar i månaden.

Ha det gött! Återkommer efter besöket hos barnmorskan i morn. Har tid 10:30...

Kram kram!!

1 kommentar: