onsdag 4 februari 2009

Nu är ni allt nyfikna va???

Satt och väntade i entrén på lasarettet... VART ÄR STEFAN??? 10.25 kom han (hade tid 10.30), hade haft svårt att hitta parkering...
Kom upp till BM och fick vänta nästan en kvart för hon hade en patient innan. När jag kom in var jag så nervös att jag var inte så långt ifrån tårarna..
Berättade om det konstiga negativa testet, hon tog ett nytt som visade klart gravid!!
Hon tog lite andra prover som var bara bra.

Berättade ALLT, om oron gravid/inte gravid, oro för missfall (hade ett maj 2007) etc.

Innan vi skulle gå bad hon mig ligga ner så klämde hon på magen, kände klart livmodern OCH hon lyssnade på bebisen, då släppte allt och tårarna rann... Det var det vackraste hjärtljud jag någonsin hört och starkt, vi hörde tom när bebisen sparkade. DÅ var BM chockad och sa det ja nu är du nog iallafall i v.16- 18!!

Iallafall, i morn ska jag tillbaka dit, ska göra ett vaginalt UL och då får jag reda på när bebisen ska komma!! Kommer säkert böla i morn med (Stefan ska inte med).
Med andra ord blev det inget UL idag.

24/2 blir det ett vanligt UL

Fatta vad lättad jag är!!

Är väääldigt lycklig nu, även om detta inte var planerat så kommer det bli ett väldigt älskat barn!

Tack alla som har stöttat!

Skriver i morn när jag kommit hem så får ni reda på BF!!!

KRAM KRAM ALLA UNDERBARA MÄNNISKOR!!!

4 kommentarer:

  1. OMG Jag tjuuuuter!!!! Jag känner så väl igen mig efter vårat trassel med att få till Oliwer. Åhh vad glad jag blev! Grattis Grattis Grattis! Ni ska bli tvåbarns föräldrar!!

    Oj oj oj ungarna tror mamma har blitt galen som tårarna rinner!

    SvaraRadera
  2. TAAAAAACK!!!! Skriver som sagt igen i morn!!!

    SvaraRadera
  3. Jag sa ju att det skulle vara positivt! :) Megastort grattis till er alla tre. Väntar med spänning på BF-datumet...

    Kram

    SvaraRadera